Детали курса

Course thumbnail
Этот курс включает:
Продолжительность
50:55:00
Уроков
10
Теги
Язык
Кыргыз
Просмотры
1497
Сертификат
Да
-
Бесплатно
Перейти к обучению
(0) Рейтинг

Кыргыз улуттук STEAM билим берүү боюнча тренерлерди даярдоо программасы | Kyrgyz National STEAM Education Trainers' Programme | Кыргызская национальная программа тренеров STEAM-образования |

STEAM билим берүүсү — бул илим (Science), технология (Technology), инженерия (Engineering), искусство (Arts) жана математика (Mathematics) предметтерин интеграциялаган окутуу багыты болуп, ал окуучуларды дүйнөлүк жана жергиликтүү татаал чындыктарга даярдоонун зарылдыгына жооп берет. Бул 72 сааттык курс катышуучуларды улуттук деңгээлдеги STEAM мугалим-тренерлерин даярдоого багытталган. Андан кийин алар өз аймактарында башка мугалимдер үчүн окуу семинарларын өткөрүшөт. Курс педагогикалык түшүнүктү тереңдетүүгө жана сабакта практикалык колдонмону өздөштүрүүгө басым жасайт. --- STEAM education – which integrates Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics – responds to the urgent need to prepare students for complex global and local realities. This 72-hour course prepares participants to become national STEAM teacher trainers, who will then lead their own local training sessions for other teachers. The course focuses on both pedagogical understanding and practical classroom application. --- STEAM-образование, объединяющее естественные науки, технологии, инженерию, искусство и математику, отвечает острой необходимости подготовки учащихся к сложным глобальным и локальным реалиям. Этот 72-часовой курс готовит участников к роли национальных тренеров для учителей STEAM, которые затем будут проводить обучение для других учителей локально. Курс ориентирован как на педагогическое понимание, так и на практическое применение в классе.

Обзор курса

STEAM билим берүү программасы

STEAM билим берүү – бул илим (Science), технология (Technology), инженерия (Engineering), искусство (Arts) жана математика (Mathematics) багыттарын интеграциялаган ыкма болуп, билим алуучуларды глобалдык жана жергиликтүү татаал реалдуулуктарга даярдоонун актуалдуу зарылдыгына жооп берет. Кыргызстандагы окуучулар технологиялык өзгөрүүлөргө калыптанган дүйнөдө өсүп жатышат жана айлана-чөйрөнүн булгануусу, суу ресурстарынын жетишсиздиги, экологиялык туруктуулукту камсыз кылуу сыяктуу жергиликтүү көйгөйлөргө туш болууда. STEAM билим берүү ар түрдүү дисциплиналар боюнча билимди байланыштырууга жардам берип, чыгармачылыкты, системалуу ой жүгүртүүнү жана реалдуу көйгөйлөрдү инновациялык жана кызматташтык негизиндеги ыкмалар менен чечүү жөндөмүн өнүктүрөт.

Биз STEAM билим берүүнү натыйжалуу метод катары сунуштабайбыз. STEM, долбоорго негизделген окутуу (PBL) жана изилдөөгө негизделген окутуу сыяктуу башка ыкмалар дагы өзүнө тиешелүү баалуу инструменттерди жана көз караштарды сунуштайт. Бирок Европалык жана жергиликтүү тажрыйбага таянып айтканда, STEAM билим берүү реалдуу дүйнөнүн өз ара байланышкан табиятын чагылдыруу жана XXI кылымдын көндүмдөрүн – көйгөй чечүү, коммуникация, кызматташуу жана ийкемдүүлүк сыяктуу сапаттарды – инклюзивдүү жана кызыктуу форматта өнүктүрүү мүмкүнчүлүгү менен өзгөчөлөнөт.

Бул окутуу программасы жана колдонмо Кыргызстандык жана Литвалык адистердин кызматташуусунун алкагында Twinning долбоору аркылуу иштелип чыкты. Программа мугалимдерди даярдоочу тренерлерге STEAM окутуунун методологиясы боюнча терең негиз берүү максатын көздөйт, натыйжада алар жаңы муун мугалимдерди жана окуучуларды шыктандырып, колдоо көрсөтө алышат.

Курс педагогикалык түшүнүктөрдү жана практикалык колдонмону камтыйт жана төмөнкү модулдардан турат:

  1. STEAM билим берүүгө киришүү
    – Негизги өзгөчөлүктөрү, максаттары жана Кыргызстандын жаңы Мамлекеттик билим берүү стандарттары менен байланышы

  2. STEAM билим берүүнүн ыкмалары
    – Дизайндык ой жүгүртүү, изилдөөгө негизделген окутуу, чыгармачыл жана сыни ой жүгүртүү, жасалма интеллект боюнча сабаттуулук

  3. STEAM сабактарын пландаштыруу
    – Бир предметтик жана интеграцияланган сабактарды түзүү, аз ресурстуу шарттар үчүн стратегиялар

  4. STEAM жыйынтыктарын баалоо
    – Баалоо критерийлерин жана компетенциялык рубрикаларды иштеп чыгуу

  5. Жыйынтыктарды сунуштоо жана рефлексия
    – Тажрыйбаларды бөлүшүү, кыйынчылыктарды талдоо жана тренердик ролго даярдануу

Курстун жыйынтыгында катышуучулар STEAM билим берүүнүн теориялык негиздерин гана эмес, ар түрдүү окуу чөйрөлөрүндө STEAM сабактарын долбоорлоо, өткөрүү жана баалоо боюнча практикалык көндүмдөргө да ээ болушат.

---

STEAM education program

STEAM education – which integrates Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics – responds to the urgent need to prepare students for complex global and local realities. In Kyrgyzstan, students are growing up in a world shaped by technological change and facing local challenges such as environmental pollution, water scarcity, and the need for sustainable ecological practices. By helping learners connect knowledge across disciplines, STEAM education cultivates creativity, systems thinking, and the ability to address real-world problems with innovative and collaborative approaches. 

We do not present STEAM as the only or best educational method. Approaches such as STEM, project-based learning (PBL), and inquiry-based teaching offer valuable tools and perspectives. However, in our European and local experience, STEAM education stands out for its potential to reflect the interconnectedness of the real world and to foster 21st-century skills – such as problem-solving, communication, collaboration, and adaptability – in inclusive and engaging ways. 

This training programme and handbook were created through collaboration between Kyrgyz and Lithuanian experts under the Twinning project. It is designed to provide teacher trainers with a strong foundation in STEAM teaching methods, so they can support and inspire a new generation of Kyrgyz teachers and students. 

The course focuses on both pedagogical understanding and practical classroom application, and includes the following modules: 

  1. Introduction to STEAM Education 
    – Key features, goals, and relation to new Kyrgyz State Education Standards 

  1. Approaches to STEAM Education 
    – Design thinking, inquiry-based learning, creative and critical thinking, AI literacy 

  1. STEAM Lesson Planning 
    – From single-subject to integrated lessons, including low-budget strategies 

  1. Assessment of STEAM Learning Outcomes 
    – How to design rubrics and assess STEAM-related competencies 

  1. Presentation of Results and Reflection 
    – Sharing insights, addressing challenges, and preparing for trainer roles 

By the end of this course, you will not only understand the theory behind STEAM education but also gain hands-on experience in designing, delivering, and evaluating STEAM learning in diverse classroom contexts. 

---

Образовательная программа STEAM

STEAM-образование, объединяющее науку, технологии, инженерию, искусство и математику, отвечает на острую необходимость подготовки учащихся к сложным глобальным и локальным реалиям. В Кыргызстане учащиеся растут в мире, сформированном технологическими изменениями, и сталкиваются с такими местными проблемами, как загрязнение окружающей среды, нехватка воды и необходимость в устойчивых экологических практиках. Помогая учащимся связывать знания из разных дисциплин, STEAM-образование развивает креативность, системное мышление и способность решать реальные проблемы, используя инновационные и коллективные подходы.

Мы не позиционируем STEAM как единственный или лучший метод обучения. Такие подходы, как STEM, проектное обучение и исследовательское обучение, предлагают ценные инструменты и перспективы. Однако, исходя из нашего европейского и местного опыта, STEAM-образование выделяется своим потенциалом отражать взаимосвязь реального мира и развивать навыки XXI века, такие как решение проблем, коммуникация, сотрудничество и адаптивность, инклюзивным и увлекательным образом.

Эта учебная программа и руководство были созданы в результате сотрудничества кыргызских и литовских экспертов в рамках проекта Твиннинг. Они призваны предоставить тренерам прочную основу для преподавания методов STEAM, чтобы они могли поддерживать и вдохновлять новое поколение кыргызских преподавателей и учеников.

Курс ориентирован как на педагогическое понимание, так и на практическое применение в классе и включает в себя следующие модули:

1. Введение в STEAM-образование
– Основные особенности, цели и связь с новыми государственными образовательными стандартами Кыргызстана

2. Подходы к STEAM-образованию
– Дизайн-мышление, исследовательское обучение, креативное и критическое мышление, грамотность в области искусственного интеллекта

3. Планирование уроков STEAM
– От однопредметных до интегрированных уроков, включая малобюджетные стратегии

4. Оценка результатов обучения STEAM
– Как разрабатывать критерии оценки и оценивать компетенции, связанные со STEAM

5. Презентация результатов и рефлексия
– Обмен идеями, решение проблем и подготовка к роли тренера

К концу этого курса вы не только поймете теорию STEAM-образования, но и приобретете практический опыт разработки, проведения и оценки STEAM-обучения в различных условиях обучения.

Учебный план курса

2. Кыргыз Республикасынын мамлекеттик билим берүү стандартынын STEAM билим берүү менен байланышы | Connecting STEAM education and the New Kyrgyz state education standards | Связь государственного образовательного стандарта КР со STEAM-образованием
5 Урок 02:55:00

Отзывы о курсе

0

Из 0 Рейтинг

0 Рейтинг
0 Рейтинг
0 Рейтинг
0 Рейтинг
0 Рейтинг